BELANGRIJK: We bieden 2 soorten e-mails aan en de instellingen zijn voor elk verschillend. De instellingen hier zijn voor e-mails die worden beheerd met het hostingpakket. U kunt de onderstaande instructies volgen, maar met verschillende instellingen voor de inkomende en uitgaande server. Als de instellingen hier niet werken, controleer dan de onderstaande link.
1. Open de Outlook-app.
2. Druk op de envelop linksboven.
3. Druk op het tandwiel linksonder.
4. Klik op E-mailaccount toevoegen op het volgende scherm.
5. Klik nogmaals op E-mailaccount toevoegen.
- Open het e-mailprogramma op je telefoon
- Klik linksboven op de cirkel naast Inbox
- Klik rechtsonder op het tandwielpictogram om de instellingen te openen
- Klik onder E-mailaccounts op je mailboxaccount
- Klik op Credentials bewerken
- Klik naast Geavanceerde instellingen gebruiken om de schuifbalk te converteren
- Controleer hier je instellingen en pas deze waar nodig aan. De juiste instellingen zijn:
Inkomende server
- IMAP-hostnaam: uwdomein.ext (de naam van uw domein)
- IMAP-poort: 993 (als u POP gebruikt, is de juiste poort 995)
- Poortbeveiliging: TLS
- IMAP-gebruikersnaam: uw e-mailadres
- Wachtwoord: het e-mailwachtwoord
Uitgaande server:
- SMTP-hostnaam: uwdomein.ext (de naam van uw domein)
- SMTP-poort: 587
- alternatieve serverpoort: 465 (SSL)
- Poortbeveiliging: SSL/TLS
- SMTP-gebruikersnaam: uw e-mailadres
- Wachtwoord: het e-mailwachtwoord
**LET OP!!** In het verleden hebben we [domeinnaam-ext].securemail.yourname.nl doorgegeven als inkomende en uitgaande mailservers. Dit werkt nog steeds, en hoeft niet aangepast te worden. Met bovenstaande instelling hopen we de instellingen wat te vereenvoudigen.
8. Druk op het vinkje rechtsboven, de instellingen zijn nu opgeslagen.
9. Wanneer u wordt gevraagd om een ander account toe te voegen, selecteert u Misschien later om het proces van het toevoegen van een e-mailadres te sluiten.
U komt terecht in de Inbox en de e-mailberichten worden gedownload van de mailserver.
LET OP: als u na het invoeren van alle gegevens de volgende foutmelding krijgt:
- Kon de server niet bereiken/verbinden: controleer de server, poorten en beveiliging en probeer het opnieuw.
- Kon niet authenticeren of Mislukt (geen specifieke reden): probeer uw e-mailwachtwoord te wijzigen en probeer het opnieuw.