BELANGRIJK: We bieden 2 soorten e-mails aan en de instellingen zijn voor elk verschillend. De instellingen hier zijn voor e-mails die worden beheerd met het hostingpakket. U kunt de onderstaande instructies volgen, maar met verschillende instellingen voor de inkomende en uitgaande server. Als de instellingen hier niet werken, controleer dan de onderstaande link.
Om uw e-mail in te stellen op Apple Mail:
- Start Apple Mail en klik op Menu
- Klik op Voorkeuren
- Klik op het volgende scherm op Accounts
- Klik op het plusteken linksonder
- Selecteer Ander e-mailaccount
- Klik vervolgens op Doorgaan
- Vul je naam in, deze naam wordt weergegeven als afzender in de e-mails.
- Vul je volledige e-mailadres in, inclusief het gedeelte na de @.
- Vul het wachtwoord van je e-mailadres in.
- Klik rechtsonder op Inloggen
- Voer uw volledige e-mailadres opnieuw in onder E-mailadres en Gebruikersnaam
- Voer het wachtwoord voor uw e-mailadres opnieuw in
- Kies onder Accounttype IMAP
- Voer het volgende in:
- Inkomende e-mailserver: uwdomainnaam.ext (uw eigen domeinnaam)
- Uitgaande e-mailserver: uwdomainnaam.ext (uw eigen domeinnaam)
**LET OP!!** In het verleden hebben we [domeinnaam-ext].securemail.yourname.nl doorgegeven als inkomende en uitgaande mailservers. Dit werkt nog steeds, en hoeft niet aangepast te worden. Met bovenstaande instelling hopen we de instellingen wat te vereenvoudigen.
- Klik rechtsonder op Gereed
- Het e-mailadres is nu toegevoegd aan Apple Mail.
Apple Mail vult de poortinstellingen automatisch in, maar deze zijn niet altijd correct. Daarom is het belangrijk om direct alle instellingen te controleren nadat u uw e-mailadres hebt toegevoegd.
Volg hiervoor deze stappen:
- Ga via Voorkeuren naar Accounts
- Klik links in het overzicht op je mailbox en vervolgens op Serverinstellingen
- Je ziet nu het volgende scherm.
- Schakel de optie Verbindingsinstellingen automatisch beheren uit
- Zorg ervoor dat de instellingen overeenkomen met de instellingen in de onderstaande schermafbeelding.
- Klik vervolgens op Opslaan
LET OP: als u na het invoeren van alle gegevens de volgende foutmelding krijgt:
- Kon de server niet bereiken/verbinden: controleer de server, poorten en beveiliging en probeer het opnieuw.
- Kon niet authenticeren of Mislukt (geen specifieke reden): probeer uw e-mailwachtwoord te wijzigen en probeer het opnieuw.