BELANGRIJK: We bieden 2 soorten e-mails aan en de instellingen zijn voor elk verschillend. De instellingen hier zijn voor e-mails die worden beheerd met het hostingpakket. U kunt de onderstaande instructies volgen, maar met verschillende instellingen voor de inkomende en uitgaande server. Als de instellingen hier niet werken, controleer dan de onderstaande link.
Volg de onderstaande instructies om uw e-mail in te stellen op Gmail-app:
- Open de Gmail-app op je smartphone.
- Klik op het ronde icoontje rechtsboven.
- Klik op Nog een account toevoegen
- U krijgt een lijst met verschillende e-mailproviders te zien. Selecteer Anders
- Enter your full email address, for example: info@bedrijf.nl
- Click Next
- U ziet nu een lijst met accounttypen. Selecteer Persoonlijk (IMAP)
- Enter the password you set for this email address.
- Click Next
- U ziet eerst de instellingen voor de inkomende server.
- Maak het veld SMTP-server leeg en voer de naam van uw domein in, bijvoorbeeld: domein.ext
- Klik op Volgende
- U ziet nu de instellingen voor de uitgaande server.
- Maak het veld SMTP-server leeg en voer de naam van uw domein in, bijvoorbeeld: domein.ext
- Klik op Volgende
De mail-server voor inkomende email is zowel bruikbaar voor IMAP als POP3. Selecteer het gewenste protocol in uw e-mail client. Voor zowel de inkomende als de uitgaande mail zullen de gebruikersnaam en wachtwoord moeten worden opgegeven.
**LET OP!!** In het verleden hebben we [domeinnaam-ext].securemail.yourname.nl doorgegeven als inkomende en uitgaande mailservers. Dit werkt nog steeds, en hoeft niet aangepast te worden. Met bovenstaande instelling hopen we de instellingen wat te vereenvoudigen.
- U ziet nu de accountopties. U kunt deze naar wens aanpassen.
- Klik vervolgens op Volgende
- De laatste stap is om uw naam in te stellen. Deze naam wordt toegevoegd als afzender aan de e-mails die u verzendt.
- Klik op Volgende
U kunt nu e-mails ontvangen en verzenden via de Gmail-app!
LET OP: als u na het invoeren van alle informatie de volgende foutmelding krijgt:
- Kon de server niet bereiken/verbinden: controleer de server, poorten en beveiliging en probeer het opnieuw.
- Kon niet authenticeren of Mislukt (geen specifieke reden): probeer uw e-mailwachtwoord te wijzigen en probeer het opnieuw.