• 085 - 8888 365
  • info@yourname.nl

Uitgaande (SMTP) mailserver

Uitgaande (SMTP) mailserver internetprovider

Bij het versturen van e-mail vanaf uw computer heeft u een uitgaande (SMTP) mailserver nodig. Deze wordt meestal verzorgd door de internetprovider.

Als u bijvoorbeeld internet van Ziggo heeft dan is de uitgaande mailserver: smtp.ziggo.nl. 

De instellingen voor het gebruik van de uitgaande (SMTP) mailserver kunt u vinden bij uw internetprovider.

De gegevens die u nodig heeft zijn:
- naam uitgaande (SMTP) server
- gebruikersnaam
- wachtwoord
- poort voor de uitgaande server
- al dan niet gebruik maken van een beveiligde verbinding (SSL, TLS, geen)

Deze gegevens kunt u gebruiken om de uitgaande mailserver in uw e-mailprogramma in te stellen. Vervolgens kunt u via die uitgaande mailserver e-mail versturen.

 

Uitgaande (SMTP) mailserver Yourname

Bent u veel onderweg, dan zult u met de SMTP server van uw internetprovider niet overal e-mail kunnen versturen. De uitgaande mailserver hoort namelijk bij uw internetverbinding en kan vaak niet vanaf een andere verbinding of netwerk gebruikt worden.

U kunt dan overwegen gebruik te maken van de uitgaande (SMTP) mailserver van Yourname. Daarmee kunt u ook onderweg/buitenshuis e-mail versturen.   

Om de uitgaande mailserver van Yourname te kunnen gebruiken moet u een Gebruiker aanmaken. Zo'n gebruiker kunt u aanmaken in het Customer Portal: aanmaken gebruiker uitgaande (SMTP) mailserver Yourname

 

Voor informatie over hoe u de SMTP server van Yourname vervolgens kunt instellen in een e-mailprogramma zie: SMTP server van Yourname instellen

 

Hebt u meer vragen? Een aanvraag indienen