In Instellingen mail Yourname staat aangegeven wat de (nieuwe) mailinstellingen zijn.
In sommige gevallen blijkt dat het aanpassen niet zo maar werkt. Voor de volgende programma's of apparaten zijn aangepaste oplossingen:
Outlook:
Maakt u gebruik van Windows 10, en Outlook nieuwer dan Outlook2007, dan werken de instellingen binnen Outlook minder goed. Doe daarom het volgende:
- Open het configuratiescherm (Druk op de Windowstoets en typ "con", selecteer vervolgens Configuratiescherm (bij een NL Windows) of Control Panel (als Windows in het Engels wordt gebruikt)
- Selecteer (rechtsboven) "Kleine/grote icoontjes"
- Klik op "E-mail (Microsoft Outlook 20XX)" (Of een variatie daarop)
- Klik in het volgende scherm op de knop "E-mail accounts"
- Selecteer het aan te passen mailadres en klik in de balk bovenaan op "Change / Wijzigen"
- Voer in het nu verschenen scherm de wijzigingen door die wij hebben doorgegeven.
Mobiele Telefoon:
De mail-app op mobiele telefoons blijkt niet altijd even goed in het verwerken van de wijzigingen die doorgevoerd worden. Als blijkt dat de mail niet werkt nadat u de wijzigingen heeft doorgevoerd, dan is de enige (en snelste) oplossing het verwijderen van het mailaccount en het daarna opnieuw toe te voegen met onze instellingen. Dit geldt in het bijzonder voor iPhones