• 085 - 8888 365
  • info@yourname.nl

E-mailaccount instellen in Apple Mail (macOS 10.12 Sierra)

Als u een e-mailaccount wilt instellen in Apple Mail (de nieuwe versie van macOS Sierra) dan kunt u dat op de volgende manier doen.

Open Apple Mail. Wanneer Mail geopend en actief is kunt u in de balk boven in uw scherm klikken op Mail en dan op Preferences. Dan opent het volgende scherm:

Klik op het Plusje onderaan in het accountveld om een e-mailaccount toe te voegen.

Dan opent dit scherm:

Selecteer Other Mail Account...en klik op Continue.

Vul hier de naam van het account in.

Het e-mailadres wat u wilt gebruiken.

En het wachtwoord van het e-mailaccount.

Klik op Sign In.

Dan verschijnt het volgende scherm:

Apple Mail waarschuwt dat het de accountnaam of het wachtwoord niet kon verifiëren.

Maak in dit scherm een keuze uit IMAP of POP als protocol.

(Zie: Wat is POP en wat is IMAP?)

Bij Incoming Mail Server vult u in: mail.domeinnaam.nl (voor domeinnaam.nl vult u de domeinnaam van het e-mailaccount in, in het voorbeeld: mail.backslash.nl)

Bij Outgoing Mail Server vult u in: smtp.yourname.nl (of de naam van een andere uitgaande mailserver die u gebruikt, veel klanten gebruiken de uitgaande mailserver van de internetprovider, zie: Uitgaande (SMTP) mailserver)

Vul daarna bij User Name de naam van het e-mailaccount in.

Klik op Sign In.

Apple Mail waarschuwt dat het de identiteit van de inkomende mailserver niet kan verifiëren.

Klik op Continue.

Apple Mail waarschuwt dat het de identiteit van de uitgaande mailserver niet kan verifiëren.

Klik op Continue.

Klik daarna op Next.

Klik op Done.

Het standaardscherm van Apple Mail wordt actief en de volgende pop-up verschijnt:

Klik op Continue.

Dan wordt de e-mail voor het e-mailaccount waarschijnlijk al opgehaald.

Ga nu eerst terug naar het scherm Accounts van Apple Mail (dat staat op de achtergrond nog open)(u kunt er ook komen door in de werkbalk bovenin te kiezen voor Mail > Preferences).

Selecteer tabblad Server Settings.

U ziet dan het volgende scherm:

Vink de optie Automatically manage connection settings uit.

Zowel bij bij Incoming Mail Server als bij Outgoing Mail Server.

 

Vink daarna bij Incoming Mail Server de optie Use TLS/SSL uit!

Poort bij Incoming Mail Server moet zijn: 143.

Bij Authentication (nog steeds bij Incoming Mail Server) kiest u Password.

Klik daarna op de knop Advanced Imap Settings.

Het volgende pop-up scherm verschijnt:

Vink hier aan: Allow insecure authentication.

IMAP Path Prefixs moet zijn: INBOX

TLS Certificate moet zijn: None

Klik op OK.

Dan komt u weer terug bij het tabblad Server Settings.

Dat ziet er dan zo uit:

Klik nu bij Outgoing Mail Server bij Account op het pijltjes symbool  achter de Accountnaam.

Kies in het pop-up scherm voor Edit SMTP Server List.

U komt in het volgende scherm:

Vink Automatically manage connection settings uit.

Vul in:

User name: de gebruikersnaam voor de uitgaande (SMTP) mailserver

Password: het wachtwoord voor de uitgaande mailserver

(Dat wachtwoord staat standaard niet goed ingevuld! U moet dat hier nog een keer invullen.)

Host name: smtp.yourname.nl

Vink uit: Automatically manage connection settings

Poort: 587

Vink uit: Use TLS/SSL

Authentication: Password

Ga dan naar tabblad Advanced:

Vink aan: Allow insecure authentication

TLS certificate moet zijn: None

Klik op OK.

U komt terug in het scherm Accounts, tabblad Server Settings.

 

 

Klik op Save.

Het e-mailaccount is klaar voor gebruik.

 

 

 

 

Hebt u meer vragen? Een aanvraag indienen